La aventura de dos chicos y su EeF. Simplemente nuestro día a día.

En este blog cuando hablamos de EeF hacemos referencia a Educación/Enseñanza/Escolarización en Familia.

jueves, 17 de septiembre de 2009

Jueves Presumido: Lapbook Roma

Hoy presumo de Lapbook. Hemos hecho un Lapbook sobre la Roma antigua y además lo hemos acabado en tiempo record: 3 dias.
Debo decir que en parte es por las educajas porque con las cajas lo tengo todo más preparado y organizado. Es más preparación antes, pero una vez que comienzas lo tienes todo ya a mano y va muy bien.
A los niños les ha encantado este proyecto y a mi realmente también.
Mi hijo mayor ha hecho la tapa con un dibujo.

Hemos hecho un librito con números Romanos y debajo las construcciones romanas más típicas.

En medio algunos dioses romanos y una bolsita con Postales que trajimos de nuestro viaje a Roma

Una bolsita con tarjetas que explican la vida cotidiana de los romanos

Las tres clases de ciudadanos romanos y un mapa con el imperio romano.
A la derecha un listado de palabras latinas que se encuentran en el catalán y en el inglés.
Debajo un pequeño librito que explica qué se hacía al Coliseo.

También hay un listado de los emperadores romanos y un esquema del equipamiento de un legionario.

14 comentarios:

Desdemicordilleradelosandes dijo...

lindo , lindo , lindo!!!

Sandra dijo...

Ohhh, ya se veía en los preparativos que iba a quedar estupendo. Chulisimo.

Àfrica dijo...

Quin treball més maco! Si us continua interessant l'imperi Romà hi ha un enllaç (http://www.viaavgvsta.anonai.com/TLlauder1.html) que permet fer una visita virtual a la Torre Llauder (Mataró).
Una abraçada!

Pilar Marquez dijo...

Querida Marvan, ya te comenté que este verano habíamos estado los cuatro en Roma. Pero después de ver vuestro trabajo con las educajas y el lapbook creo que tus hijos han aprendido mucho más que los míos. Los míos lo han visto en directo, pero los tuyos lo han estudiado a fondo. Bueno en realidad todavía no han estudiado mucho sobre el tema, jejeje.
Pero lo dicho, me encanta vuestro trabajo.
Por cierto, sé que no te gusta dar tu correo electrónico, pero ¿tú podrías escribirme al mío? es que a veces quiero preguntarte algún detalle pero no me apetece hacerlo aquí. (de todas formas si decides no hacerlo, no pasa nada).
mi dirección es: pilarmarquez1 @ gmail.com

♥ meninheira ♥ dijo...

Qué pasada de chulo!! no me extraña que presumas :)

Estherqp dijo...

Es una pasada!!! reconozco que tengo debilidad por los lapbooks y este es genial. Muy buen proyecto.

Marvan dijo...

Gracias a todos por los comentarios.
Pilar, te he escrito un mail si no te llega me dices algo ;)

Maite dijo...

Impresionante!!!!!!!!!!!

El Mundo de Ariadna dijo...

que preciosidad!!!!!!!!!!!!!

xapulinet dijo...

Hola Marvan,
Quin lapbook més xulo! i què ràpid, no?
La meva filla de 10 anys vol començar un lapbook de Roma, serà el seu primer lapbook. Tinc alguns dubtes, els ajudaves a fer els lapbooks? L'he d'orientar en el que ha de posar-hi, el que seria, per mi, el més important? O la deixo escollir totalment? Com ho has fet tu quan tenien aquestes edats? Investigaveu junts per internet, anem a la biblio,..
A ella li agrada la història i no m'agradaria que l'avorrís. La història de l'escola, aquí a Mèxic, és molt avorrida i tot i anar a escoles alternatives (ella anava a una Montessori) són noms, dates,... a ella li agrada molt, moltíssim llegir i m'agradaria que fos com un conte. No sé si m'he explicat bé. Volia posar-te una mica en situació, Ja fa temps que miro el teu blog, i m'agrada com ho has fet!
Moltes gràcies per tot,
Salut,
Judith

Marvan dijo...

Hola Judith, moltes gràcies pel teu comentari. M'encanta veure quan després de tant de temps el bloc encara pot inspirar a gent!
Respecte a ajudar, jo ho feia com un joc d'equilibris entre ajudar i deixar fer. El tema sempre l'escollien llirement, després jo buscava per internet si ja hi havia algún lapbook o no. Si hi havia ja un, imprimía les plantilles i escolliem junts els que voliem fer, si no hi havia doncs amb experiencia d'altres lapbooks fets decidiem quins llibrets fer, jo donava idees, ells també, etc... A vegades en mig de fer-ho s'ens ocurría alguna cosa més o decidiem de finalment no fer tal o tal. Jo suggeria coses i normalment era un procés de: ah, sí, puc fer-ho així, o, no, jo ho faré així, o qué sembla si ho faig així.... (i aquí normalment jo deia que sí, o els explicava les raóns pel que no era possible la seva idea, perque poden venir amb idees bastant sorprenents e impossibles jajajaja). O sigui que tú has de coneixer els teus fills per saber qué poden fer i que no. Hi ha nens que amb un tema i una mica d'experiencia fan un lapbook tot solet i d'altres que necessiten més ajuda. Això sempre depen del nen i per aixó el HS és tan bonic. Si necessita ajuda, l'ajudes, si no ho necessita, doncs no ho facís jejeje.
Si busques una mica pel blog veurás també que nosaltres vam fer la historia molt a través de llibres vius al estil Charlotta Mason. M'encantava aquesta manera de fer historia. Al meu fill gran li encanta la historia i espero que ha sigut per la nostra manera d'oferirli: contant histories. (de fet el nom de la materia "historia" ja ho diu, són histories, contes, i abans així "s'estudiava", perque la gent gran contaven histories als nens (i no tant nens) sobre temps passats). O sigui llegint i deixant llegir bons llibres sobre l'época que esteu investigant. Res de dates i noms de tropecientos reyes..... Col.locar l'esdeveniment a la linea de temps perque sàpigue per on va i ja està. Podries mirar els posts que vaig fer del "libro de los siglos".
https://orca-alce.blogspot.com/2011/02/reciclar.html
Espero que tot aixó et sigui de profit!


xapulinet dijo...

Abans de res, moltes gràcies per contestar-me tan ràpid.
Que si el teu blog serveix? Oi tant! i a nosaltres, ens servirà moltíssim! M'agrada perquè el veig sincer, sense mostrar vacil·lades,... i a més a més, m'està guiant per la nostra aventura del homeschooling.
Ella és molt autònoma, li he suggerit el vostre lapbook i veig que ha agafat unes notes, també s'havia fet una llista amb el què volia investigar,... de moment la deixaré fer i aniré observant-la.
Em sona lo de la Charlotte Manson, però és amb anglès oi? Jo sé anglès però no tant com per traduïr textos molt llargs...
Els meus fills també són molt d'històries, de fet, a la nit encara trien conte o història i a vegades són vivències meves i a vegades són històries que m'invento sobre algo que els agrada. Per això volia saber com ho havíeu fet, perquè veig que és una manera d'aprendre divertida i relaxada.
Això de la línia del temps també ho veig molt, molt interessant però no sé si em veig capaç de fer-ho... jo treballo als matins i a les tardes estic amb els nens i a la nit no sé si tindré temps per preparar el homeschooling i la línia. És estil Montessori i ho trobo súper xulo i molt "ubicador"
T'agraeixo molt les teves aportacions i reitero l'enhorabona pels continguts del blog.
Salut!

Marvan dijo...

Moltes gràcies de nou pel teu missatge :). Insisteixo, em fa tanta alegría veure que això després de tants anys encara serveix.
Respecte a Charlotta Mason, sí que hi ha molt en Anglés, però hi ha una mare que va traduir molt en Castella. Fins i tot va traduir un curs sencer. Hi està per instagram: educacion.charlottemason.
Aquest és el seu blog:https://charlottemasones.wordpress.com
i la pagina amazon amb les coses que ha anat traduint: https://www.amazon.com/Silvia-Cachia/e/B00FATXXEQ/ref=sr_ntt_srch_lnk_2?qid=1502115671&sr=8-2
I si no aquí al meu blog també trobarás cosetes si busques per Charlotta Mason.

xapulinet dijo...

Merci per la informació, ho buscaré.

Segur et torno a escriure en alguna altra entrada.
Apa, a gaudir d'aquesta altra etapa dels fills.
Salut,
Judith

Related Posts with Thumbnails